႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ တမင္သက္သက္ဖန္တီးထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအရ အမွတ္အသား တစ္ခုသာျဖစ္

 

အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးကိုၿခိမ္းေျခာက္လာသည္႕ ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ႏိုင္ငံ တကာေရးရာသုေတသီဦးကုိကုိလိႈင္က ႏိုင္ငံတကာတြင္ျဖစ္ေပၚခဲ႕သည္႕ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင္႕ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ႕လာကာသံုးသပ္ျခင္းေခါင္းစဥ္ျဖင္႔လည္းေကာင္း၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင္႕ စီမံကိန္း ပညာရွင္ေဒါက္တာရင္ရင္ႏြယ္ကကုလသမဂၢစနစ္ႏွင္႕ႏိုင္ငံတကာသေဘာတူညီ ခ်က္မ်ားကုိေလ႕လာသံုးသပ္ျခင္းေခါင္းစဥ္ျဖင္႔လည္းေကာင္း ေဆြးေႏြးမႈအေပၚ တက္ေရာက္လာသူမ်ား၏ ေမးျမန္းမႈမ်ားကို ပညာရွင္မ်ားက ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ႕မႈမ်ား ကိုေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။

ေမး။ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့နာမည္ဟာ ဘာ အဓိပၸာယ္ပါလိမ့္။ ေနာက္႐ိုဟင္ဂ်ာ ဘယ္အခ်ိန္က အမည္ နာမေပၚလာပါသလဲ သိခ်င္ပါ တယ္။

ေဒါက္တာမႈထန္(ခ်င္းျပည္နယ္)

ေျဖ။ဟုတ္ကဲ့။႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့အမည္ေပၚေပါက္လာပံုနဲ႔သူ႕ရဲ႕အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့Gandamar Wholesaleဆြးေႏြးပြဲမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ခ်န္ထားခဲ့တာျဖစ္ပါ တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဆရာ ေဒါက္တာမႈထန္က သိခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ နည္းနည္း ေလး ျပန္တင္ျပခ်င္ ပါတယ္။

႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့စကားကိုစၿပီးေတာ့မွ ႏိုင္ငံတကာစာေပေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဥစၥာက ၁၈ဝ၁ ခုႏွစ္က စေကာ့လူမ်ဳိးေပါ့။ သြားဆရာဝန္ ဖရန္႕စစ္ဘီကန္နန္က ေနၿပီးေတာ့ အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္လာၿပီးေတာ့သူက ဘာသာစကား ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္မို႔ အဲ့ဒီမွာေျပာတဲ့ ဘာသာစကားေတြကို ေလ့လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီတုန္းက ျမန္မာဘုရင္က ရခိုင္ကို သြားေရာက္ၿပီး ေတာ့မွသိမ္းပိုက္ၿပီး ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာင္ အာရွက ရခိုင္မွာရွိေနတဲ့ ဘဂၤါလီအုပ္စုေတြေပါ့။ ဘဂၤါလီႏွစ္မ်ဳိးေပါ့။ တစ္မ်ဳိးက ဟိႏၵဴ ဘဂၤါလီ၊ တစ္မ်ဳိးက မူဆလင္ဘဂၤါလီ။ ႏွစ္မ်ဳိးပါလာတယ္။ အဲ့ဒီပါလာတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတို႔ကိုေမးတယ္။သူတို႔ဘယ္က လာတာလဲလို႔ သူတို႔က မူဆလင္အဖြဲ႕ အစည္းက၊ သူတို႔က ႐ိုအင္းဂ်ား အဲ့ဒီ တုန္းက။ အတိအက်ေတာ့Roingya ။ ဟိႏၵဴ ဘဂၤါလီေတြက်ေတာ့ ႐ိုစဝမ္ဆိုၿပီး ေတာ့။ ဆိုလိုတာက သူတို႔ ဘယ္ကလာ လဲဆိုတဲ့ မူလေနရာကိုေျပာတာျဖစ္ပါ တယ္။

အဲ့ဒီေခတ္တုန္းက ရခိုင္မင္း ေနျပည္ေတာ္နန္းေတာ္ထဲမွာ လူမ်ဳိးစံု အမႈ ထမ္းၾကပါတယ္။ ရခိုင္မင္းေနျပည္ေတာ္ ကလည္း ကမ္းေျခမွာရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ကမ္းေျခႏိုင္ငံေလး ျဖစ္တဲ့အတြက္။ အဲ့ ဒီတုန္းကေတာ့ ပေဒသရာဇ္ေတြဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ တိုက္ၾကခိုက္ၾက၊သိမ္းၾက။ ဒါမ်ဳိးေတြက ရွိေနတာပါပဲ။ သူ႕ေခတ္နဲ႔ သူ႕ရဲ႕ စနစ္ ေပါ့။ အဲ့ဒီဘက္မွာ အျပင္ဘက္က ေၾကးစားငွားထားရတာေပါ့။ဘဂၤါလီမူဆလင္၊ ဘဂၤါလီဟိႏၵဴေတြကလည္း သူတို႔ထိုက္ တန္ရာလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ၾကရသလိုပဲ။ ကမန္ ဆိုတာကေတာ့ ေလးသည္ေတာ္ေတြေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းက ေနာက္ပိုင္းမွာ ျမန္မာဘုရင္ အဆက္ဆက္ကလည္း ကမန္ေလးသည္ေတာ္ကို အသံုးျပဳခဲ့ၾက တာရွိတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ ေပၚတူဂီတို႔က လည္း ေၾကးစားေတြပါလာတယ္။ အဲ့ တုန္းက တညင္တို႔ေတာင္သိမ္းၿပီး ဗမာ ျပည္မွာ ဘုရင္လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ ေပၚ လာၾကေသးတာပဲ။ ဒီဘရစ္တိုတို႔ ဘာတို႔ ဆိုတာ။ အဲ့ဒီတုန္းက အဲ့လိုေတြ ေတာင္ေပၚခဲ့ေသးတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပခ်င္တာ ဒီနာမည္ဟာ မူလေဒသ၊ သူတို႔ ဘယ္ကလာတယ္ဆို တာကိုျပတဲ့ စကား လံုးျဖစ္တယ္။ နံပါတ္ တစ္အခ်က္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က စကား ေျပာဆို တဲ့ဘာသာစကားအုပ္စုေပါ့။ ေလ့လာ ကတည္းက ဖရန္႕စစ္ဘီကန္နန္က ဘာ သာစကားအေနနဲ႔ပဲေလ့လာခဲ့တာ။ အဲ့ဒီမွာ သူက ဘာေျပာ ထားလဲဆိုေတာ့ ဒီလူေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ႐ိုအင္းဂ်ားဆိုတာ ရခိုင္ဇာတိကလူေတြလို႔ ေျပာေသာ္ ျငားလည္း တကယ့္အစစ္ရခိုင္ဇာတိက လူေတြက သူတို႔ကို ဘယ္လိုေခၚသလဲ ဆိုေတာ့ ရခိုင္ကေလာ၊ကေလာရခိုင္၊ ကုလားရခိုင္၊ ရခိုင္ကုလား။ ကုလားဆိုတဲ့ အဓိ ပၸာယ္က လူစိမ္းပါ။ ဧည့္သည္ပါ။ အဲ့ဒီအဓိပၸာယ္နဲ႔ပဲ သံုးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ မူရင္းေနထိုင္တဲ့သူေတြ မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာ။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း အဲ့ဒါေတြကိုစၿပီး ေတာ့ Code လုပ္ၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ေစာေစာက ေျပာတာေတြ အကုန္လံုး ေဖ်ာက္ထားၿပီးေတာ့မွ ဒါ ၁၈ဝ၁ ခုႏွစ္က တည္းက သံုးေနၿပီးသားဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာ ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ၁၈၂၁ ခုႏွစ္ ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ပြဲကေန စၿပီး ေတာ့မွ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ျပဳစု ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့တဲ့ ျဗိတိသွ် အစိုးရ မွတ္တမ္းေတြထဲမွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စကားကို တစ္လံုးမွ သံုးမသြားပါဘူး။အဲ့ေတာ့ စစ္ေတြခ႐ိုင္မွတ္တမ္းေပါ့။ အေရးပိုင္အာရဗီစမတ္ရဲ႕မွတ္တမ္းေတြ ထဲမွာ ရခိုင္မွာရွိတဲ့ လူမ်ဳိးေတြထဲမွာ ရခိုင္၊ ဗမာ၊ ဒိုင္းနက္၊ သက္၊ ေခ်ာင္းသား၊ မိုဟာမဒင္ဆိုၿပီးေတာ့။ မိုဟာ မဒင္ဆိုတဲ့ နာမည္ေတြထဲမွာပဲ။ တခ်ဳိ႕ လူဦးေရသန္း ေခါင္စာရင္းေတြထဲမွာက်ေတာ့ မိုဟာ မက္ဒင္ကို သူက Mixed Blood and Pure ဆိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္ပိုင္းခြဲထားတာလည္း ရွိတယ္။ ဆိုလိုတာက ရခိုင္ျပည္ နယ္မွာ ဘဂၤါလီေတြပဲ မူဆလင္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။
ေစာေစာကေျပာတဲ့ ကမန္ ေတြရွိတယ္။ ေနာက္ ေျမဒူးဆိုတဲ့အဖြဲ႕ေတြ ရွိေသးတယ္။

ဒါေတြက အမ်ားႀကီး။ ေျပာရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေန တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ႀကီးတစ္ခု လံုးမွာ အဂၤလိပ္ေလာက္မွတ္တမ္းတင္တဲ့ လူမ်ဳိးဆိုတာမရွိပါဘူး။ အဲ့ဒါကို ေလ့လာ လိုက္တဲ့အခါမွာ စာမ်က္ႏွာေပါင္း ၂ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္မွာ အေသးစိတ္၊ သခ်ႋဳင္း က ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္ဟာက ဘယ္ ေနရာမွာ။ ဘယ္ဘုရားရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းက ဘယ္လို၊ ဆင္းတုေတာ္ရဲ႕ပံုစံက ဘယ္လို၊ လူမ်ဳိးေတြအေၾကာင္းဆို လည္း အေသးစိတ္ ပဲ။ ဘယ္လိုဆင္းသက္ လာတယ္၊ ဘယ္လိုေပါက္ဖြားလာတယ္၊ ဘယ္လိုေနရာမွာေနၾက တယ္။ အကုန္ လံုးေရးထားတယ္။ အဂၤလိပ္က အင္မတန္မွတိက်တဲ့လူမ်ဳိး။ အင္မတန္ မွ အေသးစိတ္တဲ့လူမ်ဳိး။ အဂၤလိပ္လုပ္တဲ့ ေျမပံုဆိုရင္ ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းက ဘယ္ ေနရာမွာ၊ ကမ္းပါးေစာက္ ဘယ္ေလာက္ နက္တယ္ဆိုတာကအစပါတယ္။ ဒါဟိုးအေဝး။ အဂၤလိပ္ ေတြ မသြားႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ေနရာဆိုလို႔ ‘ဝ’ နယ္ တစ္နယ္ ပဲရွိတယ္။ က်န္တာ သူတို႔ အကုန္လံုး အေသးစိတ္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီလိုလူမ်ဳိး ေတြ ေလ့လာခဲ့တာေတာင္ ဘာလို႔ ဒီ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့လူမ်ဳိးေတြ မပါတာလဲ။ မပါတာ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရင္ေတာ့ မရွိခဲ့လို႔ ႔ေပါ့။

သူတို႔ ဘယ္လိုလႊဲေျပာင္းသလဲဆိုရင္ စစ္တေကာင္းနီးယန္း၊ မိုဟာမက္ဒင္ စစ္တေကာင္း နီးယန္း။ တကယ္လည္း စလာခါစတုန္းက ရာသီေပၚအလုပ္ သမားအေနနဲ႔လာတယ္။ စပါးစိုက္ဖို႔ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အဂၤလိပ္ကလည္း စီးပြားေရးအရ နယ္ခ်ဲ႕ လာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ စပါး အေျမာက္ အျမားထုတ္ဖို႔ နတ္ျမစ္ပဲျခားတဲ့ ဒီဘန္ ေဂါကေန၊ ဘဂၤလားကေန ဘဂၤါလီေတြ အေျမာက္အျမား ေခၚသြင္းလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခုက ဘူးသီး ေတာင္-စစ္ေတြ မီးရထားလမ္းေဖာက္ တဲ့ေနရာမွာလည္းပဲ အလုပ္ ၾကမ္းသမား အေနနဲ႔ေခၚဖို႔လုပ္လာရင္းကေန ေနာင္မွာ အေျခခ်သြားၿပီးေတာ့။ ေျပာရ မယ္ဆို ရင္ေတာ့ ၁၈၇၂ ခုႏွစ္မွာတုန္းက စစ္ေတြ တစ္ခ႐ိုင္လံုး၊ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ ေတာအပါအဝင္ တစ္ခ႐ိုင္လံုးက သူတို႔လူမ်ဳိးေတြက ငါးေသာင္းေက်ာ္ပဲရွိခဲ့တယ္။ ငါးေသာင္းေက်ာ္ပဲရွိခဲ့ရာကေန ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္သိန္းခြဲျဖစ္ သြားၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ အတြင္းမွာ သံုးဆတက္သြားၿပီ။

အဲ့ဒီမွာ အာရဗီစမတ္က ဘာ မွတ္ ခ်က္ေရးထားလဲဆိုေတာ့ ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြကို မွတ္ ခ်က္ျပဳတာ ကိုယ္အရင္းအတိုင္း ေျပာ တာပါ။ ရခိုင္ေတြက အလုပ္ကို ဘာမွ ပင္ပင္ပန္းပန္းမလုပ္ေတာ့ဘူး။ လုပ္စရာ ရွိတာမွန္သမွ် ဘဂၤါလီေတြပဲ ေခၚၿပီး ေတာ့ခိုင္းတယ္။ ဟိုကလည္း လုပ္အားခ ေစ်းခ်ဳိတဲ့အခါက်ေတာ့ မလိုတဲ့ေနရာ လည္း သူတို႔အမ်ားႀကီးငွားၿပီးေတာ့ ခိုင္းေနတယ္တဲ့။ အဲ့ဒီေတာ့ ဟိုလူေတြက ရတဲ့အလုပ္ ကေလးနဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေတြ႕အၾကံဳအရေျပာတာေပါ့။ ဆင္း ဆင္းရဲရဲဆိုေတာ့ င႐ုတ္ သီးနဲ႔ဆားနဲ႔ ေရနဲ႔ဒါေလးနဲ႔ ထမင္းကိုစားၿပီး ရပ္တည္ၿပီး ေငြေလးကိုစုၿပီးေတာ့ လာေန ၾကတာ။ ဒီလူေတြက တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ရွိရင္း စြဲရခိုင္ေတြကိုတြန္းထုတ္ၿပီး ေနရာယူသြား လိမ့္မယ္လို႔ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္က သူသံုး သပ္သြားတာ။ အခုအခ်ိန္ထိ ဘယ္လိုျဖစ္ လဲဆိုတာ အားလံုးအသိပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္မို႔ ရခိုင္မွာရွိေနတဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ဳိးဆိုၿပီးေတာ့ ေဖာ္ထုတ္လာရ သလဲဆိုေတာ့ ၄၈ ခုႏွစ္မွာ မူဂ်ာဟစ္ဒင္ လႈပ္ရွားမႈျဖစ္တယ္။

မေအာင္ျမင္တဲ့အခါမွာ လက္နက္ ကိုင္ၿပီး ကတ္ဆင္ဆိုတာ အရင္တုန္းက ပုလိပ္ တပ္ၾကပ္ပါ။ စစ္ေတြဂတ္က ထင္ပါတယ္။ စစ္ေတြဂတ္ ဘဂၤါလီလူမ်ဳိး တပ္ၾကပ္က ေတာခိုသြားၿပီးေတာ့ ပုန္ ကန္တာ။ မူဂ်ာဟစ္ဒင္လႈပ္ရွားမႈ။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ကတည္းက စျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေနာင္မွာ ဒုဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အဆင့္အထိ ျဖစ္သြားမယ့္ဗိုလ္မွဴး။ အဲ့ဒီေခတ္တုန္းက ေတာ့ ဗိုလ္ႀကီးေပါ့။သူရထြန္းတင္ေပါ့။ သူတို႔သြားၿပီး ႏွိမ္နင္းခဲ့ရ တာေတြရွိတယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုတဲ့အခါက် ေတာ့ စစ္အင္အားသံုးၿပီး ခြဲထြက္ဖို႔ကလည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။ အလယ္သံေက်ာ္ ညီလာခံနဲ႔ သူတို႔အလိုေလ်ာက္ ျပည္နယ္ ေတာင္းဆို တာလည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။ အဲ့ထိမူဂ်ာဟစ္လို႔ပဲ ေျပာခဲ့ေသးတယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ ေနာက္ပိုင္း ၁၉၅ဝ ျပည့္ တဲ့ႏွစ္ေတြက်ေတာ့မွ စၿပီးေတာ့ ေဖာ္ထုတ္လာတယ္။

ေဖာ္ထုတ္ လာေတာ့ အဲ့ဒါေတြကိုသူက သီးျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္နဲ႔ ရဖို႔အတြက္ကို သမိုင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖန္တီးတယ္။ သမိုင္းတစ္ခုကေတာ့ ဗမာစကား ရြာေဟာင္းကၾကား၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ရြာ ေဟာင္းၾကားကေန ႐ိုဟင္ဂ်ာ ျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ေျပာတယ္။ ေနာက္ တစ္ပိုင္း ကေတာ့ ေက်ာက္ျဖဴ ေက်ာက္နီေမွာ္ဘက္မွာ သေဘၤာေတြ အမ်ားႀကီးပ်က္ခဲ့ တာရွိတယ္။ အာရပ္ေတြ အဲ့ဒီမွာသူတို႔က ကယ္တင္ပါဆိုၿပီးေတာ့ သနားစဖြယ္ ေတာင္းပန္ရာကေန ႐ိုဟင္းဂ်ားျဖစ္လာ တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ေျပာတယ္။

ေျပာခ်င္တာက သူ႕ေနာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ခ်က္က လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္လာမယ္။ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးကေနၿပီး ႏိုင္ငံ သားရခြင့္၊ မဲေပးခြင့္၊ ေရြးေကာက္ခံပိုင္ ခြင့္ အဲ့ဒီကေနၿပီး သူတို႔က ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရလူမ်ားစုေနရာေလး ဖန္တီး ယူမယ္။ အဲ့ဒီကေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒ အရေျပာမယ္ဆိုရင္ ကိုဆိုဗုိကုိပဲဆႏၵခံယူ ပြဲလုပ္လိုက္ရင္ သူကခြဲထြက္လို႔ ရသြား ၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာကေန သူက အသိအမွတ္ျပဳ လိုက္မယ္ဆိုရင္ သီးျခားႏိုင္ငံျဖစ္သြား ၿပီ။ ဆိုေတာ့ ဒါေတြက အဲ့ဒီပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ၁၉၅ဝ ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈတို႔၊ ဘာတို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္လာခဲ့တာသည္ ၇ဝ၊ ၈ဝ ေလာက္က်ေတာ့ လက္နက္ကိုင္ၿပီး လုပ္လာၿပီ။RSO။ ဒီ ႐ိုဟင္ဂ်ာေလး ကို ကိုင္ထားၿပီးေတာ့မွ ဒီနာမည္ကို တရားဝင္ျဖစ္ေအာင္၊ ဒီနာမည္ကို လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေနတာ ျဖစ္ တယ္။ ေျပာပါမ်ားတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီ နာမည္သည္တြင္သြားၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာမွာတြင္ သြားၿပီ။ ေျပာရရင္ေတာ့ အလာေကာင္းၿပီး အခါေႏွာင္းၿပီ။ ခုမွ ကြၽန္ ေတာ္တို႔က ေျပာေန တာ။ ကြၽန္ေတာ္ အစကတည္းကေျပာခဲ့သလိုဒီလိုဘာသာ စကားတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ တမင္သက္သက္ဖန္တီးထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအရ အမွတ္အသားတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာကို ေျပာရဲတဲ့သူ၊ ေျပာ ထြက္တဲ့သူ၊ ေျပာဝံ့တဲ့သူ၊ ေျပာ ခြင့္ရတဲ့ သူ မရွိပါဘူး။ သိပ္ၿပီးေတာ့ ဒါ ေၾကာင့္မို႔ ကြၽန္ေတာ္အမိုက္ခံၿပီးတင္ျပခဲ့ တာျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဦးကုိကုိလိႈင္

ေျဖ။ ဒီနာမည္က Origin ဘယ္လို ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရွိရွိ မရွိရွိ ကြၽန္မတို႔ တရားဥပေဒထဲမွာ ေ ၏တာ့ မရွိဘူး။ အဲ့ဒါကို သမိုင္းလိုက္ၿပီးရွင္းျပေနရင္ ဦးကိုကိုႏုိင္ ေျပာတာမွန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ကြၽန္မ တို႔အေနနဲ႔က ရဲရဲကိုေျပာရဲရမယ္။ ဒီ နာမည္က အစထဲက မေပါက္ ဘူး။ တည္ ဆဲဥပေဒအရလည္းမရွိဘူးဆိုတာ အဲ့ဒါ ေျပာရဲရမယ္။ အဆံုးက်ေတာ့ ကြၽန္မ အဲဒါ ေလးပဲျပန္ၿပီး Emphasize လုပ္ခ်င္တယ္။

ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္