ဘက္ထရီမပါဝင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ supercar ကိုဖန္တီးဖို႔ Lamborghini နဲ႔ MIT ပူးေပါင္း

Lamborghini ဟာ ဘက္ထရီမပါဝင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ supercar သစ္ကုိ ထုတ္လုပ္ဖို႔ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ (MIT) ကအင္ဂ်င္နီယာေတြနဲ႔ တြဲဖက္ဖန္တီးေနပါတယ္။ ဘက္ထရီမပါဘဲ စမ္းသပ္ေနတဲ့ Lamborghini Terzo Millennio လို႔အမည္ရတဲ့ concept ကားဟာ exotic carbon nanotubes နဲ႔ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္ စြမ္းအင္ ျဖည့္တင္းႏိုင္တဲ့ supercapacitor အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကားမွာ ဘက္ထရီေတြ တပ္ဆင္အသုံးျပဳတာနဲ႔ Supercapacitors ကေန စြမ္းအင္သုိေလွာင္ၿပီး ျဖန္႔ခ်ိတဲ့ အပုိင္း ကြာျခားမႈရွိသလုိ အားသာခ်က္ေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဘက္ထရီမပါဝင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ ကားကုိ ဖန္တီးဖို႔ MIT ကသိပၸံပညာရွင္ေတြနဲ႔ Lamborghini မႀကိဳးစားခင္ကတည္းက ျပႆနာေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳးစားမႈက တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ Lamborghini ရဲ႕သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အႀကီးအကဲ ေမာ္ရီစီယိုရီဂ်ီရာနီက ေျပာခဲ့သလို လက္ရွိအေနအထားကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေကာင္းျမင္ပါတယ္ လို႔လည္းဆိုခဲ့ပါတယ္။

Lamborghini Terzo Millennio မွာ အေကာင္းဆုံးဘက္ထရီကိုပင္ အသုံးျပဳလုိ႔မရပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီဘက္ထရီေတြဟာ အလြန္ႀကီးမားပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဘက္ထရီအေသးစား အသုံးျပဳမယ္ ဆုိရင္လည္း ခဏေလးနဲ႔ အားကုန္သြားၿပီး အျမင့္ဆုံး စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိ ရရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေမာ္ရီစီယို ရီဂ်ီရာနီက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ Supercapacitors ကို ကာဗြန္ကေန ျပဳလုပ္ထားၿပီး ကားရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ အေပၚ မူတည္ၿပီး body panel ေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကားရဲ႕ အေလးခ်ိန္နဲ႔ ဒီဇိုင္းကုိ ကန္႔သတ္ ႏိုင္ပါတယ္။

Supercapacitors ေတြဟာ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ကားေတြအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ၿပီး စြမ္းအင္ျဖန္႔ခ်ိရာမွာ ဘက္ထရီေတြထက္ ျမန္ဆန္ပါတယ္။ ဘက္ထရီေတြက အပူခ်ိန္တက္လာရင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ မတည္ၿငိမ္ ပါဘူး။ အေမာင္းၾကမ္းတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ႀကဳံရင္ လွ်ပ္စစ္ကားေတြက စြမ္းအင္ကုန္ျမန္ပါတယ္။

Supercapacitors ေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္တခ်ိဳ႕က စြမ္းအင္အမ်ားအျပားကို သုိေလွာင္ မထားႏိုင္ပါဘူး။ ယေန႔ေခတ္မွာ ဓာတ္ဆီ အင္ဂ်င္ေတြကို လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျပန္ႏႈိးႏိုင္ဖို႔ စြမ္းအင္ေပါက္ကြဲမႈေလးေတြအတြက္ supercapacitors ကိုအသုံးျပဳေနၾကပါတယ္။ Supercapacitors မွာ စြမ္းအင္မ်ားစြာ သုိေလွာင္ဖုိ႔ ျပဳလုပ္တာ ဟာ သိပၸံပညာရွင္ေတြအတြက္ အႀကီးမားဆုံး စိန္ေခၚမႈေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ Lamborghini အႀကီးအကဲ က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

စိုးထက္ Ref: CNNMoney