မႏၲေလးေရလမ္းေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းဒီဇိုင္းအတြက္ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံ အႀကံျပဳခ်က္ ေတာင္းခံ

မႏၲေလးေရလမ္း ေၾကာင္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း လုပ္ငန္းဒီဇုိုင္းအတြက္ မႏၲေလး၊ စစ္ကိုင္းတို႔ရွိ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အ စည္းမ်ားထံသို႔ အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းခံေဆြးေႏြးမႈကို ၾသဂုတ္ ၂၈ ရက္က မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဘူတာႀကီးအနီးရွိ ဟုိတယ္မာဘယ္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ကမၻာ႔ဘဏ္ေခ်းေငြ ကန္ေဒၚလာ ၃၈ သန္းျဖင့္ မႏၲေလး- ေညာင္ဦး ေရလမ္းေၾကာင္းအ ဆင့္ျမႇင့္တင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကနဦး မႏၲေလးေရလမ္းအတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈ၊ လူမႈစီးပြားထိခိုက္ မႈႏွင့္ စီမံကိန္းပံုစံတို႔ကို အႀကံဉာဏ္ေတာင္းခံခဲ့သည္။ ‘‘ေရလမ္းေၾကာင္းအဆင့္ ျမႇင့္ဖို႔အတြက္ စံႏႈန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဒီဇိုင္းေရြးခ်ယ္မယ္။ ဥပမာ ေရလမ္းေကာင္းမြန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ဆိုရင္ ေသာင္တူးတာေတြရွိ မယ္။ ေရကာတာလုပ္တာေတြ ရွိ မယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ အေသးစိတ္ဒီဇုိင္းေတြလုပ္မယ္။ တင္ဒါေတြ ေခၚမယ္ေပါ့’’ဟု မႏၲေလး-ေညာင္ဦး ေရလမ္းေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံ ကိန္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္မ်ိဳးခိုင္က ေျပာသည္။

၂၀၁၅ ႏွင့္၂၀၁၆ က စီမံကိန္း၏ အေသးစားလုပ္ငန္းအျဖစ္ ေညာင္ဦး၊ ပခုကၠဴရွိ ဧရာဝတီ ျမစ္ေရေၾကာင္း က်ပ္တည္းေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေသာင္တူးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ၿပီး မႏၲေလး-ေညာင္ဦးတစ္ေလွ်ာက္ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းကို ၂၀၁၈ တြင္ စတင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ကာ စီမံကိန္းကာလ ၂၀၂၀ ထိျဖစ္သည္။ ‘‘ဒီေန႔ ဒီဇိုင္းပိုင္း အႀကံျပဳခ်က္ေတြယူတယ္။ ဒီအေပၚကေနဒီဇိုင္းထြက္မယ္။ ဒီဇိုင္းထြက္မွ ေအာက္ေျခမွာ လုပ္ရမယ္ေပါ့။ မွန္ကန္တဲ့ ပေရာဂ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း တျခားအက်ိဳးသက္ေရာက္မယ့္ အပိုင္းေတြလည္း ရွိတဲ့ အေပၚမွာ အထူးသျဖင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အျပင္ ဒီဧရိယာမွာ မွီခိုေနထုိင္ၾကတဲ့သူ ေတြအတြက္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔ လုပ္ေဆာင္သြားပါမယ္’’ဟု အႀကံျပဳမႈတြင္ ပါဝင္သည့္ မႏၲေလးသဘာဝစိမ္းအဖြဲ႕မွ ဦးေမာင္ေမာင္ ဦးက ေျပာသည္။

ကမၻာ႔ဘဏ္ေခ်းေငြကန္ေဒၚ လာ သန္း ၁၀၀ ျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ ဝွမ္းဘက္စံုစီမံခန္႔ခြဲမႈစီမံကိန္းဟူ၍ ၂၀၁၅ က  စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး  လုပ္ငန္းစဥ္ သံုးခုရွိကာတတိယလုပ္ငန္းအျဖစ္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈႏွင့္ခရီးသြားအမ်ားဆံုး ရွိေသာ မႏၲေလး-ေညာင္ဦးေရ လမ္းေၾကာင္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ မႏၲေလး-ေညာင္ဦး ေရလမ္းေၾကာင္းသည္ ေန႔ဘက္ သာ သြားလာႏိုင္ၿပီး စီမံကိန္းတြင္ ေန႔ညသြားလာႏိုင္ေသာ ေရလမ္း ေၾကာင္း အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ကာ ေရလမ္းျပအမွတ္အသားမ်ား စိုက္ထူျခင္း၊ ဘက္စံုသံုး ေသာင္တူး ေရယာဥ္ ဝယ္ယူျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားလည္း ပါဝင္မည္ဟု ဦးေအာင္မ်ိဳးခိုင္က ေျပာသည္။

မႏၲေလး-ေညာင္ဦးေရလမ္းေၾကာင္းသည္ ႏွစ္စဥ္ ေရတက္ခ်ိန္တြင္ ကမ္းၿပိဳျခင္းမ်ားႏွင့္ ေရနည္းခ်ိန္တြင္ ေရေၾကာင္း က်ပ္တည္း၍ သေဘၤာမ်ားေသာင္တင္ျခင္း ျဖစ္ပြားေလ့ရွိကာ ေရလမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းေၾကာင့္ ကမ္းၿပိဳမႈကို ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ သက္သာေစႏုိင္မည္ဟု ဧရာဝတီျမစ္ဝွမ္းဘက္စံု စီမံခန္႔ခြဲမႈစီမံကိန္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦး ဝင္းလိႈႈင္က ဆိုသည္။