လတ္ဗီးယား စြန္႔စားသူက ကမၻာ႔ပထမဆုံး ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ႏွင့္ ဒုိင္ဗင္စြန္႔စားမႈျပဳလုပ္

စြမ္းအားျမင့္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ငယ္က ေ၀ဟင္ဒုိင္ဗင္ထုိးသူတစ္ဦးကုိ မ,တင္သြားခဲ့ၿပီးေနာက္ အဆုိပါ စြန္႔စားသူသည္ ေ၀ဟင္မွေျမျပင္သုိ႔ ေဘးကင္းစြာ ဆင္းသက္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈသည္ ကမၻာတြင္ ပထမဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း လတ္ဗီးယားနည္းပညာ ကုမၸဏီတစ္ခုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း Aerones သည္လတ္ဗီးယား၏ အလယ္ပုိင္းတြင္ ယင္းစြန္႔စားမႈကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္အတြင္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေအအက္ဖ္ပီက သီးသန္႔ၾကည့္႐ႈခြင့္ရရွိခဲ့သည္။ ႐ုိတာ ၁၆ ခုပါ၀င္ေသာ ၃ ဒသမ ၂ စတုရန္းမီတာရွိသည့္ ယင္းေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္သည္ ၁၅၄ ေပါင္ (၇၀ ကီလုိဂရမ္) ေလးကာကီလုိ ၂၀၀ အထိကုိ သယ္မႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေရခဲေနေသာ လတ္ဗီးယားေရကန္တြင္ ယင္းေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ငယ္ျဖင့္ပင္ ေရလႊာေလွ်ာစီးမႈကုိ ဇန္န၀ါရီလ က ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယခုတစ္ႀကိမ္ ဒုိင္ဗင္ထုိးမႈသည္ ပုိ၍ခက္ခဲခဲ့သည္။ ေမွ်ာ္စင္တစ္ခု ထိပ္တြင္ ရွိေနေသာ အမ်ဳိးသားကုိ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္က လာေရာက္မ,ယူခဲ့ၿပီး ေလထုအတြင္းသုိ႔ မီတာ ၃၃၀ အထိသယ္မသြားခဲ့သည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ျဖင့္ သယ္မျခင္း၊ ျဖဳတ္ခ်ျခင္းတုိ႔ကုိ ကီလုိဂရမ္ ၉၀ ခန္႔အေလးခ်ိန္ျဖင့္ စမ္းသပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေကာင္းကင္ဒုိင္ဗင္ထုိးသူ အင္ဂူၾသဂတ္စတက္ကန္က ကမၻာ့ပထမဆုံးေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ျဖင့္ ဒုိင္ဗင္ထုိးသူ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈအတြက္ ဦးေဆာင္ခဲ့ေသာ Aerones ၏အမႈေဆာင္ခ်ဳပ္ ဂ်ာနစ္ပူထရန္က ေကာင္းကင္ဒုိင္ဗင္ထုိးရန္အတြက္ ရဟတ္ယာဥ္မလုိေတာ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ျဖင့္ ဒုိင္ဗင္ထုိးျခင္းကဲ့သုိ႔ စြန္႔စားအားကစားမ်ားအျပင္ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ ရြက္ရန္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္အား အသုံးခ်ႏုိင္မည္ဟု Aerones ကေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ေရာက္ရွိရန္ခက္ခဲေသာေနရာမ်ား၊ မီးေလာင္ေနေသာ အေဆာက္အအုံမ်ားတြင္ ပိတ္မိေနသူမ်ားအား ကယ္ ဆယ္ရန္အတြက္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ကုိ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ယင္းကုမၸဏီက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။

ယင္းေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ေဒၚလာ ၃၇၀၀၀ ကုန္က်ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ေလယာဥ္တြင္ပါေသာ ဘက္ထရီကုိ အသုံးျပဳ၍ ၁၀ မိနစ္ခန္႔ထိသာ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ၿပီး အျမင့္ဆုံး အျမန္ႏႈန္း အျဖစ္ တစ္နာရီလွ်င္ ၉၅ မုိင္အထိ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္သည္။

# Eleven