အပ္ကုန္ျဖင့္တင္သြင္းခဲ့ေသာ ၂၀၀၃ မွ ၂၀၀၅ အတြင္း ေမာ္ဒယ္ကားမ်ား ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ မူလႏိုုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ တင္ပို႔ရမည္

အပ္ကုန္စနစ္ (Consi- gnment) ျဖင့္တင္သြင္းလာေသာ ၂၀၀၃၊ ၂၀၀၄၊၂၀၀၅ ေမာ္ဒယ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ ဖ်က္သိမ္းစာရင္း၀င္ မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလႏိိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္တင္ပို႔ရမည္ဟု  စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။

လာမည့္ႏွစ္တြင္ ဖ်က္သိမ္းစာရင္း၀င္မည့္ ေမာ္ဒယ္ကားမ်ားကို မူလႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျပန္လည္တင္ပို႔ရန္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုၫႊန္ၾကားေရးမွဴးက ဆိုသည္။ ျပန္လည္တင္ပို႔ရမည့္ ကားအစီးေရ သံုးေထာင္ခန္႔ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

‘‘ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကလည္း ၫႊန္ၾကားထားၿပီးသား။ အခု ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ၿပီးၫႊန္ၾကားဖို႔ရွိ တယ္။ မူလႏိုင္ငံကိုပို႔ရမယ့္ ကားအစီးေရကို ထုတ္ျပန္ေပးသြားဖို႔ လည္းရွိပါတယ္’’ ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦး ကဆိုသည္။

ယခုႏွစ္တြင္ မူလႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္တင္ပို႔ရမည့္ ကားအေရအတြက္သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကထက္ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့က်လာေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

၂၀၀၃၊ ၂၀၀၄၊ ၂၀၀၅ ေမာ္ဒယ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ကားမ်ားသည္ ယာဥ္အေရာင္းျပခန္းတစ္ခုလွ်င္ အစီးေရ ရာႏွင့္ခ်ီရွိေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

လက္ရွိ ကားေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းအ၀ယ္မွာ ထင္သေလာက္ မသြက္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကားမ်ားကို အလံုးအရင္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္၌ အခက္အခဲမ်ားရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ် သူမ်ားကဆိုသည္။

ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေနေသာ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားမ်ားမွာ ယခုႏွစ္အတြင္း စလစ္ကပ္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ ျခင္းမရွိပါ က ဖ်က္သိမ္းစာရင္း၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီက တရား၀င္ ေၾကညာထားသည္။

အပ္ကုန္စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားမွာ မူလႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အခ်ိဳ႕ကုမၸဏီမ်ား က ေငြႀကိဳတင္ေပးေခ်ထားၿပီး အ ခ်ိဳ႕ကလည္း ေရာင္း၍ကုန္မွသာ ေငြေပးေခ်သည့္စနစ္ျဖင့္ ျပည္တြင္း၌ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အစီးေရ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ ကားမ်ားအေနျဖင့္ မူလႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္မတင္ပို႔လိုပါက အ႐ံႈးခံၿပီး ေစ်းေလွ်ာ့ကာ စလစ္ကပ္ေရာင္းခ်ရမည့္သေဘာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမရတီကားအေရာင္း စင္တာမန္ေနဂ်ာ ကိုဇင္မင္းက ရွင္းျပသည္။

# 7 Day Daily


Leave a Reply