အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာကို Email နဲ႔ဘယ္လိုပို႔မလဲ?

အခုလို IT ေခတ္ႀကီးမွာ ကုမၸဏီေတြကိုအလုပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ စာရြက္စာတမ္းေတြနဲ႔ လူကိုယ္တိုင္သြားၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာတင္ရတာထက္၊ Resume / CV ေတြကို Email နဲ႔ပို႔ေပးၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္ရတာမ်ိဳးေတြျဖစ္လာၿပီ။ အခုေခတ္မွာ Email ဆိုတာဟာလည္း လူငယ္တိုင္း/ အလုပ္လုပ္ေနသူတိုင္းမတြက္ မစိမ္းေတာ့သလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ လူတိုင္းသိၿပီးတတ္ၿပီးဆိုေပမယ့္ သတိျပဳသင့္တဲ့အခ်က္ေလးေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ အလုပ္ရွာေနတဲ့ လူငယ္ေတြကို သိေစခ်င္တာပါ။ သိၿပီးသားဆိုရင္လည္း ဂ႐ုတစိုက္ေလး သတိျပဳေစခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ ဒီစာကိုေရးတာပါ။

အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာကို Email နဲ႔ဘယ္လိုပို႔မလဲ?
==============================
ကုမၸဏီတစ္ခုဆီ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာကို Email နဲ႔ပို႔ၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီအေျခခံအခ်က္ေတြကို သိတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
၁) ကိုယ္ပို႔ရမယ့္ Email Address ကို ေသခ်ာမွန္ရဲ႕လားဆိုတာ ႀကိဳတင္စစ္ေဆးထားသင့္ပါတယ္။ စာလံုးေပါင္းမွန္ မမွန္၊ ( – ) ဒက္ရ္လား ( _ ) အန္ဒါစကိုးလား၊ .co လား .com လား၊ gmail လား yahoo mail လားဆိုတာေတြ Email Address ရကတည္းက စစ္ေဆးထားသင့္ပါတယ္။ Email Address မွားေနလို႔ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာပို႔မရတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ Email Address မွန္ကန္ဖို႔ သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
၂) အလုပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ Resume / CV ပါပဲ။ Update Resume/ CV ကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြ၊ လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ ပညာေရးနဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြကို ျပည့္စံုေအာင္ေရးသင့္ပါတယ္။ Resume/ CV ေရးတဲ့အခါမွာလည္း English ဘာသာနဲ႔ပဲေရးပါ။ အခုလိုေခတ္ႀကီးမွာ ဘယ္ေနရာဘာလုပ္လုပ္ English ဆိုတာ မျဖစ္မေနတတ္ရမယ့္ အရည္အခ်င္းတစ္ခုျဖစ္ေနပါၿပီ။
၃) Cover Letter ေရးႏိုင္ရင္ ေရးေစခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အလုပ္ေတြေလွ်ာက္တဲ့အခါ Cover Letter ပါေတာင္းပါတယ္။ Cover Letter ဆိုတာ ျမန္မာလိုေတာ့ မိတ္ဆက္စာသေဘာမ်ိဳးေပါ့။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို စာနဲ႔ လိုရင္းတိုရွင္းမိတ္ဆက္တဲ့စာေပါ့။ Cover Letter ေရးတဲ့အခါ မိမိကိုယ္ကို တိုတိုရွင္းရွင္းမိတ္ဆက္ပါ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္းကိုေပၚလြင္ေအာင္ ေရးပါ၊ ဘာေၾကာင့္အလုပ္ေလွ်ာက္တယ္၊ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး တိုတိုရွင္းရွင္းေရးသင့္ပါတယ္။
၄) Update Resume/CV ေရာ Cover Letter ေရာ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ Email ပို႔ၿပီးအလုပ္ေလွ်ာက္လို႔ရပါၿပီ။ Email ပို႔တဲ့အခါမွာလည္း စာေရးအသားသတိျပဳပါ။ အလုပ္ေလွ်ာက္တဲ့ Email ျဖစ္တဲ့အတြက္ တေလးတစားေရးသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္လည္း English လိုေတြအမ်ားႀကီးေရးရမယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ စကားလံုးအသံုးအႏွဴန္းေတြ၊ စာေရးနည္းပံုစံေတြမွန္ကန္ဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။
ဥပမာ။ ။ “Dear HR Manager” ဒါမွမဟုတ္ “Hiring Manager” ဆိုၿပီး စေရးသင့္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ “Dear sis,” ဆိုတာမ်ိဳး မသံုးသင့္ပါဘူး။
ဥပမာ။ ။ “Please find my CV in attachment.” ဆိုၿပီး တစ္ေၾကာင္းတည္း တံုးတိႀကီးေရးတာမ်ိဳးလည္း ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္/မ ဘယ္သူပါ။ ဘယ္လစ္လပ္ေနရာကို အလုပ္ေလွ်ာက္ခ်င္ပါတယ္။ Resume/CV ေတြကို attachment မွာၾကည့္ပါ။” ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ အနည္းဆံုးေရးသင့္ပါတယ္။ ဘာစာမွမေရးပဲ attachment files တြဲၿပီး ပို႔လိုက္တာမ်ိဳး လံုးဝမလုပ္သင့္ပါဘူး။
၅) Resume/CV ေတြကို attach files တြဲတဲ့အခါမွာ pdf file/ word file ပဲျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီးပို႔တာမ်ိဳး၊ screen shot ႐ိုက္ၿပီးပို႔တာမ်ိဳး လံုးဝမလုပ္သင့္ပါဘူး။
ဘြဲ႕လက္မွတ္ေတြ Certificate ေတြကို တစ္ခါတည္းပို႔မယ္ဆိုရင္ တစ္ေစာင္စီပို႔မယ့္အစား pdf file ထဲမွာ တစ္ခါတည္း combined လုပ္ၿပီး ပို႔ပါ။ ဟိုတစ္ဖိုင္ ဒီတစ္ဖိုင္နဲ႔ပို႔ေနရင္ ဖတ္ရတဲ့သုအတြက္ အဆင္သိပ္မေျပပါဘူး။ ၿပီးရင္ တြဲထားတဲ့ Attachment file ေတြေသခ်ာပါရဲ႕လား ျပန္စစ္ေဆးပါ။
၆) ေနာက္ဆံုးတစ္ခုေျပာခ်င္တာကေတာ့ မိမိရဲ႕ Email Address ပါပဲ။ ျမန္မာလူငယ္ေတြရဲ႕ Email Address ေတြက နာမည္အရင္းမဟုတ္ပဲ nickname ေတြ နာမည္ေျပာင္ေတြ ေပးထားတတ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕နာမည္ေတြဆိုရင္ အဆီအေငၚမတည့္တာေတြေတြ႕ရတတ္တယ္။ အဲလို Email Address မ်ိဳးက အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာကို impression က်ေစတတ္ပါတယ္။ မိမိနာမည္နဲ႔ Email Address လုပ္ထားဖို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ က်မရဲ႕ အေတြးအျမင္သာ ျဖစ္ပါသည္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ပြင့္ရည္ေက်ာ္


Leave a Reply