Net Neutrality ကို အင္တာနက္အသံုးျပဳသူမ်ား နားလည္မႈနည္းပါးေနသည္ ဟုဆို
Net Neutrality ပတ္သက္၍ အင္တာနက္ အသံုးျပဳသူမ်ားအၾကား နားလည္မႈ နည္းပါးေနၾကၿပီး Zero Rating အျဖစ္ အခေၾကးေငြ ေပးစရာမလိုအပ္ေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားမွာလည္း စြန္႔ဦးတီထြင္လိုသူမ်ား အတြက္ ေစ်းကြက္ဝင္ေရာက္ ရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ပြားေစသည္ဟု MIDO မွ မရတနာက ေျပာသည္။ “ဥပမာ Facebook ကို အလကားသံုးလို႔ရမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက Developer တစ္ေယာက္က Facebook လို ဟာမ်ိဳးတစ္ခု ထြင္မယ္။ ပိုေကာင္းမယ္။ ဒါေပမဲ့ အလကားမရတဲ့ အတြက္ လူေတြက အလကားရတာကိုပဲ သံုးၾကမယ္။ ဒီဘက္က တီထြင္ေရးသားသူက ဆံုး႐ံႈးမႈေတြ ျဖစ္သြားေရာ။ ေစ်းကြက္ထဲဝင္တိုးလို႔ မရေတာ့ ဘူး” ဟု မရတနာက ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္၌ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ဆင္းမ္ကတ္မ်ားႏွင့္အတူ Wikipedia ႏွင့္ Facebook တို႔ကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အခမဲ့ ေပး၍ အသံုးျပဳျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့ၾကသည့္အတြက္ လူအမ်ားစုသည္ အင္တာနက္စနစ္ကို ပိုမိုအသံုးျပဳလာႏိုင္သည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ ေသာ္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္အေနျဖင့္ Net Neutrality အရ ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားအခ်င္းခ်င္း အဆင့္အတန္း ခြဲျခား၍ အျခားေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားကို ပိတ္ပင္လာသည့္ သေဘာ ရွိေၾကာင္း အျမင္မတူညီသူတခ်ိဳ႕ က သံုးသပ္လာၾကသည္။
“ေကာင္းတာက အင္တာနက္ လံုးဝမရတဲ့ေနရာေတြမွာလည္း အင္တာနက္ကို လူေတြသံုးလာႏိုင္လိမ့္မယ္။ မေကာင္း တာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြ ကိုပဲ အခမဲ့ေပးသံုးတာ ဆိုေတာ့ အသံုးျပဳသူေတြအတြက္ ဘယ္ဝက္ဘ္ဆိုက္က အေရးႀကီးတယ္၊ အေရးမႀကီးဘူး၊ ဘယ္ဟာက ေတာ့ ဘာမို႔လို႔ အလကားေပးတယ္ ဆိုၿပီး ခြဲျခားေပးလိုက္သလို ျဖစ္ေနတယ္” ဟု မရတနာက ေျပာသည္။ Zero Rating သည္ Net Neutrality အရ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ားႏွင့္အတူ လိုလားသည့္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ မ်ားကို ပိုမိုႀကီးထြားလာေစရန္ အားေပးသည့္အျပင္ အျခားေသာ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ကိုင္လိုသူမ်ားအတြက္လည္း အဟန္႔အတားတစ္ခု ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ Zero Rating သည္ အမ်ားျပည္သူ အင္တာနက္စနစ္ ပိုမိုအသံုးျပဳလာေစျခင္းႏွင့္အတူ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာကိုလည္း ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။