ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈသို႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္းသစ္ကို ပုံေဖာ္ျခင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ သိသာထင္ရွားေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ပထမလိႈင္း၊ ဒုတိယလိႈင္းကဲ႔သို႔ေသာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈ လိႈင္းၾကီး မ်ားျဖင္႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမလိႈင္းမွာ တပ္မေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံမွ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယလိႈင္းတြင္မႈ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင္႔ ပုဂၢလိကက႑ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရး ဟူေသာက႑ၾကီး (၄)ရပ္ ပါ၀င္သည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တတိယလိွဳင္းသည္ တာ၀န္ခံျခင္းႏွင္႔ တာ၀န္ယူမႈတို႔ ျမင္႔တက္အားေကာင္းေစျခင္းကို ဦးတည္ခ်က္ထားသည္။

PEACE15

ယင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အဆုံးသတ္သည္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ပေပ်ာက္ေရးႏွင္႔ ေက်းလက္ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံႏွင္႔ သန္႔ရွွင္းေသာ အစိုးရဟူေသာ နည္းလမ္းမ်ားအသုံးျပဳ၍ ရုပ္လုံးေဖာ္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ သည္။ အစိုးရသည္ ေရရွည္တည္တံ႔၍ အားလုံးပါ၀င္ေသာ လူမႈ႔စီးပြားဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ေလးနက္စြာ ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အစုိးရသည္ ၾကီးမား၍ ရႈပ္ေထြးေသာတာ၀န္ျဖစ္သည္႔ စီးပြားေရးအစနစ္မ်ား ေခာတ္ႏွင္႔အညီျဖစ္ေစရန္ ထိေရာက္ေသာ မႈ၀ါဒအမ်ားအျပားကို ခ်မွတ္က်င္႔သုံးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရသည္ ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးအၾကီးဆုံးႏွင္႔ အေပါမ်ားဆုံးေသာ ရင္းျမစ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လူဦးေရးမွ သန္း ၅၀ ေက်ာ္ရွိ၍ ၁၅ႏွစ္မွ ၂၈ႏွစ္အတြင္းရွိေသာ လူငယ္အေရအတြက္မွ ၁၃သန္းခန္႔ရွိသည္။ ယင္းပမာဏသည္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသာ အရြယ္အခ်ိဳး၏ ၄၀%မွ်ရွိသည္။ သိသာထင္ရွားသည္မွာ ႏိုင္ငံသည္ လူဦးေရႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္းေသာ အက်ိဳးအျမတ္ `demographic dididend´ဟု ေခၚေသာ အခြင္႔အလမ္းကို ရရွိေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စိန္ေခၚခ်က္မွာ ႏုိင္ငံခ်မ္းသာေအာင္ မျပဳလုပ္ႏုိင္ခင္ ယင္းလူငယ္လူဦးေရးမ်ား မအိုမင္း သြားၾကိဖို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ျပဳလုပ္ထားသည္႔ ႏိုင္ငံေရးႏွင္႔ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေျဖေလ်ာ႔ေပးလုိက္ျခင္းသည္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို အရွိန္ျမင္႔တင္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံ၏စီးပြားေရး အဖြင္႔က႑ကို ေနာက္ဆုံးနယ္ပယ္သစ္ဟူ၍ ရည္ညြန္းေျပာဆိုေလ႔ရွိုျပီး ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္ႏွင္႔ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိေရးဘက္သို႔ ပိုမိုခ်ဥ္းႏွင္း ၀င္ေရာက္လာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ တိုတိုေလးအတြင္းမွာပင္ အေတာ္ေ၀းေ၀းသို႔ ေရာက္ႏိုင္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအသစ္ ျပဌာန္းျခင္း၊ ဆက္သြယ္ေရးက႑ ဖြင္႔လွစ္လုိက္ျခင္း၊ လြပ္လပ္ေသာ ဗဟိုဘဏ္ အျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္မႈ စသည္တို႔သည္ အစိုးရအေနျဖင္႔ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ ဥပေဒအရ၊ ဘ႑ာေရးက႑အရ၊ ႏုိင္ငံေရး မႈေဘာင္အရ ျပည္သူ႔ဗဟိုျပဳဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ားကို တစ္ုိက္မတ္မတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း၏ သရုပ္သ႑န္အခိ်ဳ႕ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံသည္ လာမည့္ဆယ္စုႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ေဒသတြင္းႏွင့္ တစ္ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ အဓိကအေရးပါသူျဖစ္ရန္ ဟန္ခ်က္ညီညီျဖစ္တည္ေနသည္။ IMFမွ ခန္႔မွန္းထားေသာ ျပည္တြင္းအသားတင္ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ( GDP ) တုိးတက္မႈသည္ ၂၀၁၃ / ၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ၇.၅ % ႏွင့္ ၂၀၁၄ / ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းမူ ၇.၇၅ သုိ႔ ေရာက္ရွိရန္ ေမ်ာ္မွန္းထားပါသည္။ ၂၀၁၄ / ၂၀၁၅ ခုနွစ္တြင္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈႏႈန္းသည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ ဘီလီယံအထိ ေရာက္ရွိသြားၿပီျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားမွာ အဓိကအားျဖင့္ စြမ္းအင္ က႑ႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက႑တုိ႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အသားတင္အရန္ေငြမ်ားသည္ ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မွန္မွန္တုိးတက္လ်က္ရွိၿပီး ဗဟုိဘဏ္မွ ေၾကညာခ်က္တြင္ ၂၀၁၃၊ ေအာက္တုိဘာလအကုန္တြင္ အရန္ေငြ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈.၁၉ ဘီလီယံသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။

ယင္းအလားအလာမွာ ေရွ႕သုိ႔ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနဦးမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈကို အဓိက ျဖစ္ေစသည့္က႑မ်ားထဲမွတစ္ခုမွာ အားမာန္ အျပည့္ျဖင့္ သိသာထင္ရွားေနသည့္ ဘဏ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ၀န္ေဆာင္မႈက႑ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အစုိးရသည္ ႏုိင္ငံအတြင္း၌ ဘဏ္လုပ္ငန္းက႑ကို လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေျဖေလ်ာ့ေပးထားသည့္အျပင္ ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ကိုးခုကိုလည္း လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ လုိင္စင္ခ်ထားေပးၿပီးျဖစ္ ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ႏုိင္ငံအတြင္း အရင္းအႏွီး ေစ်းကြက္တံခါးကို ဖြင့္လွစ္ေပးျခင္းအေနျဖင့္ စေတာ့ေစ်းကြက္ကို ၂၀၁၆တြင္ တည္ေထာင္ရန္ ေမ်ာ္မွန္းထားပါသည္။ သာမန္ဘဏ္လုပ္ငန္းကို ျပည္သူမ်ားမွ ထိေတြ႔မႈသည္ လူဦးေရ၏ ၁၀ % သာရွိေနၿပီး ပိုမိုမ်ားျပားလာေစျခင့္အလုိ႔ငွာ အစုိးရအေနျဖင့္ မုိဘုိင္လ္ေငြေပးေခ်မႈ၊ မုိဘုိင္းလ္ဘဏ္လုပ္ငန္းတုိ႔ကို စတင္မိတ္ဆက္ ျမွင့္တင္ ေဆာက္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဘ႑ာေရးက႑ ဖြ႔ံၿဖိဳး တုိးတက္ေစျခင္းသည္ အေရးတႀကီး စဥ္းစားရမည့္အခ်က္ျဖစ္ၿပီး လူတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ပင္ျဖစ္ေစ၊ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ပင္ျဖစ္ေစ ႀကိဳတင္ေငြေခ်း၍ အသုံးျပဳသည့္စနစ္ကို လက္ေတြ႔အသုံးခ် ႏုိင္ေရးအတြက္ အားထုတ္ႀကဳိးပမ္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားလည္း ရွိပါသည္။

လူမႈစီးပြားဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ယႏၲရားတစ္ခုအျဖစ္ လူမႈစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားသည့္အျပင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ျမွင့္တင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ အသစ္သည္ ႏုိင္ငံတကာမွ အရင္းအႏွီးမ်ား ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးက႑အတြင္းသုိ႔ေရာက္ရွိလာရန္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေရး ဦးတည္လ်က္ရွိသည္။ ၎ဥပေဒသည္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ကဲ့သုိ႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဆြဲေဆာင္မႈမ်ားျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားအား ဆြဲေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ ႏုိင္ငံျခားႏွင့္ ျပည္တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ ထိန္းညႇိေပးသည့္ ကုိယ္ထည္တစ္ခုအေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္သည္ ႏုိင္ငံအတြင္း စီးပြားေရးျပဳလုပ္ရမည့္ ေတြ႔ႀကဳံရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို လြယ္ကူေခ်ာင္ခ်ိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။ တစ္ေနရာတည္းအၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈ အလားအလား ရွိေသာ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူအားလုံးသည္ ၄င္းတုိ႔ လုပ္ငန္းမ်ားမွ ႏွစ္စဥ္အျမတ္ေငြ ၁.၅ % ကို Corporate Social Responsibility (CSR) အတြက္ ျပန္လည္ လွဴဒါန္းေပးရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။ ထုိသုိ႔ ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္ ပး ရာတြင္လည္း သက္ေရာက္ခံလူထုအတြင္းမွ အဓိက အက်ိဳးရွင္မ်ားအျဖစ္ ေသခ်ာတုိင္ပင္ႏွီးေႏွာ၍ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ စည္းကမ္းမ်ိဳးရွိသည့္ႏုိင္ငံမွာ အာဆီယံေဒသအတြင္းတြင္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံ တည္းသား ရွိပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ (CSR) လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ United Nation Global Compact အဖြဲ႔သုိ႔ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ား ထပ္မံ၀င္ေရာက္လာေရးကိုလည္း ေမွ်ာ္မွန္းလ်က္ရွိပါသည္။

အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံအတြင္း၌ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံတက္ေသာ စီးပြားေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းမ်ား က်င့္သံုး ႏိုင္ေရးကိုလည္း ျမွင့္တင္ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရွိပါသည္။ အဆံုးတြင္မူ OCED ႏွင့္ UN တို႔ျဖင့္ နီးကပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ OCED ၏ လမ္းညြန္ခ်က္ျဖစ္သည့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေကာ္ပိုရိတ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံကို ျပည္တြင္းစီးပြားေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတို႔ထဲမွ အသိသာ အထင္ရွားဆံုး ျပယွဒ္တစ္ခုမွာ United Nations Global Compact ကို အသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာ့ကုလသမဂၢမွ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သည့္ မစၥတာဘန္ကီးမြန္းျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ ေမလ၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္း(၁၅) ခုသည္ United Nations Global Compact သို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ လက္မွက္ထိုး ခဲ့ၾကပါသည္။ ႏို၀င္ဘာလ၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ၎ထပ္မံျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည့္ အခါတြင္ လုပ္ငန္းေပါင္း ၂၀၀ သို႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီျဖစ္ပါသည္။ အာဆီယံေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ United Nations Global Compact သို႔ ၀င္ေရာက္သည့္ႏႈန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပထမခ်ိတ္လ်က္ရွိပါသည္။ United Nations Global Compact သည္ နယ္ပယ္ႀကီး (၄) ခုျဖစ္ေသာ လူ႔အခြင့္အေရး၊ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အဂတိ လိုက္စားမႈ ဆန္႔က်င္ေရးတို႔အေပၚ အေျခခံေသာ လမ္းညြန္စည္းမ်ဥ္း (၁၀) ခ်က္ျဖင့္ အေျခခံေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၎၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္တည္ေနရာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ရရွိလ်က္ ရွိပါသည္။ အိႏၵိယႏွင့္ တရုတ္ၾကားတြင္တည္ရွိေနၿပီး အေရွေတာင္အာရွ၊ ေတာင္အာရွတို႔ႏွင့္ ထိစပ္ေနျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ အလားအလာရွိေသာ ေစ်းကြက္အေနျဖင့္ လူဦးေရ ၃ ဘီလီယံအထိ ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ေဒသတြင္း ခ်ိတ္ဆက္မႈသည္ အဓိကအေရးႀကီးၿပီး ၎ခ်ိတ္ဆက္မႈျဖစ္ေပၚေစရန္ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲထားၿပီးျဖစ္သည္။ အေရးႀကီးေသာ ကနဦးလုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုမွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေစေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ားအား ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား တည္ေထာင္ျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလက္ရွိတြင္ အဓိက အထူးစီးပြားေရးဇုန္ (၃)ခုကို စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ ဇုန္တစ္ခုမွာ ရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးတ၀ိုက္တြင္ရွိၿပီး တစ္ခုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေတာင္ဘက္တြင္ရွိမည္ျဖစ္၍ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုမွာ အေနာက္ဘက္ပိုင္းတြင္ ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ ၎တို႔သည္ စီးပြားေရးေကာ္ရစ္ဒါမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအတြက္ လွ်င္ျမန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ဟု အစိုးရမွ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အရာမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေနာက္လူသာစတမ္း ဥပေဒသကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ စီးပြားေရးအရ သီးသန္႔ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းသည္ ယခု အကူးအေျပာင္း ကာလသို႔ေရာက္ရွိလာသည့္အခါ၌ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားမွ အေတြ႔အၾကံဳ သင္ခန္းစားမ်ား ရယူႏိုင္သည့္ အေျခ အေနျဖစ္ေစခဲ့သည္။ အဓိက ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုမွာ ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းအားလံုးကို ပုဂၢလိကပိုင္ျပန္ေပးေရး ပံုစံအစား အစိုးရသည္ ေကာ္ပိုရိတ္မဟာဗ်ဴဟာတစ္ရပ္ကို ေသခ်ာက်နစြာ ေရးဆြဲခဲ့ပါသည္။ ယင္းဗ်ဴဟာတြင္ အစိုးရကလုပ္ငန္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္အား ဆုပ္ကိုင္ထား၍ ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားကို ပေရာဖက္ရွင္နယ္က်က် စီမံခန္႔ခြဲလုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။ စီးပြားေရးႏွင့္ ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ ၀န္ႀကီးဌာနအာလံုးသည္ ယင္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္လ်က္ရွိပါသည္။

၁၉၈၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနိမ့္က်ဆံုး ႏိုင္ငံမ်ား စာရင္းတြင္ ပါ၀င္သြားခဲ့ပါသည္။ ယင္းသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ေၾကကြဲနာက်င္စရာေကာင္းေသာ အေတြ႔အၾကံဳပင္ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အနိမ့္ဆံုးႏိုင္ငံမ်ားစာရင္းမွ ရုန္းထြက္ႏိုင္ရန္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္းသို႔ထြက္မည္ကိုလည္း တရား၀င္ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီးသားျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္လည္း တစ္ႏိုင္ငံလံုး ပူးေပါင္းပါ၀င္လာေစရန္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ေဆာ္ၾသေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အကုန္ေနာက္ဆံုးထား၍ ေထာင္စုႏွစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Millennium Development Goals) ရရွိရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Sustainable Development Goals) ကိုလည္း ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈအဆင့္ကို စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ အာဆီယံစီးပြားေရး အသိုက္ အ၀န္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အကုန္တြင္ အသက္၀င္လႈပ္ရွားေစမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုႏွစ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ အေရးႀကီးေသာ အလွည့္အေျပာင္းတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။ AEC သည္ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ာရွိ ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ား ဖန္တီးေပးလိမ့္မည္။ အာဆီယံ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ စုစုေပါင္း အသားတင္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖိုးသည္ လက္ရွိ၌ အေမရိကန္ေဒါၚလာ ၂.၃ ထရီလီယံရွိေနၿပီး ၂၀၃၀ တြင္ ေဒၚလာ ၁၀ ထရီလီယံအထိ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခရွိသည္။ ျမန္မာ့စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ပို၍ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ပို၍ႀကိဳးစားရုန္းကန္၍ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ားမွ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားရရွိရန္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အနာဂတ္ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အလြန္ပင္ရွင္းလင္းလွသည္။ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ စီးပြားေရးျဖင့္ ေပါင္းစပ္ႏိုင္သည့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာႏိုင္ေရးသာ ျဖစ္သည္။ အဆံုးသတ္တြင္မႈ စီးပြားေရးအရ အားမာန္အျပည့္ျဖစ္ေစေရး၊ လူမႈေရးအရာ အားလံုးပါ၀င္လာေရးတို႔ျဖစ္သည္။ ေရရွည္ရည္မွန္းခ်က္တြင္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္၍ အေရာင္အေသြးစံုၿပီး ေရရွည္တည္တံ့ေသာ စီးပြားေရးရပ္၀န္းတစ္ခု ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေစေရး ျဖစ္သည္။ ယင္းရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေပၚလာရန္ စီးပြားေရး ရပ္၀န္းသည္ ျပည္သူလူထု ဗဟိုျပဳ၍ အားလံုး ပူးေပါင္းပါ၀င္ေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ျဖစ္ရန္ လိုသည္။

အစိုးရသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ရပ္ ဖန္တီးလ်က္ရွိကာ ခိုင္မာေသာ လုပ္ငန္းအုတ္ျမစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေဒသတြင္းႏွင့္ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ ခ်ိတ္ဆက္မႈသာမက စီးပြားေရးအရ ေပါင္းစပ္မႈတို႔ကိုပါ ခ်ဲ႕ထြင္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္အေနျဖင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈႀကီးမားေသာ က႑မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္သတ္မွတ္ၿပီး ၿပိဳင္ဆိုင္ၾကရပါမည္။ လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးက႑သည္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈအတြက္ အေရးပါေသာ အေရြ႕အေျပာင္း တစ္ခုျဖစ္လာလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ မွ်တေသာ ၊ ရပ္တည္ႏိုင္ေသာ ၊ အားမာန္အျပည့္ပါေသာ၊ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ကိုယ္ပိုင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ပါလိမ့္မယ္။

ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္၏ Forgin a New Path for Development ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ပါသည္။


Leave a Reply